Digimelding aanvragen

Als uw organisatie wil aansluiten dan meldt u uw organisatie hiervoor aan. Dit kan via het aanvraagformulier onderaan deze pagina. U regelt vooraf:

  • De eventuele assistentie van een ICT-leverancier
  • Een eHerkenningsmiddel (minimaal niveau 2) als u wilt aansluiten op het Digimelding portaal
  • Een PKIoverheidscertificaat als u aansluit op de Digimelding webservice . 

Uw aansluiting in drie fases

In deze fase maakt u een plan van aanpak voor de aansluiting. U besluit onder andere of u gebruik gaat maken van Digimelding webservice en/of Digimelding Portaal. 

In deze fase ontwikkelt u een werkende aansluiting op Digimelding, waarmee u vervolgens terugmeldingen kunt versturen naar aangesloten basisregistraties.

In deze fase gaat u terugmeldingen versturen via Digimelding.

Meer informatie

Stappenplan-Digimelding (PDF 642.7 KB)

Kosten

Uw aansluiting op en daarmee het gebruik van Digimelding zijn kosteloos. Ook brengt Logius geen kosten in rekening voor de ondersteuning van het aansluiten op basisregistraties, manifestpartijen, gemeenten, provincies en waterschappen.

Houd wel rekening met kosten voor het inschakelen van een ICT-leverancier om de aansluiting te realiseren, de aanschaf van een eHerkenningsmiddel en de aanpassingen aan uw systemen.

Start uw aanvraag

Wilt u beginnen met uw aanvraag? Dien deze in via onderstaand aanvraagformulier.

Zie ook

Contact en ondersteuning

Zoekt u zakelijk contact met Logius? Het Servicecentrum is op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur actief.