MijnOverheid

Wat is MijnOverheid?

MijnOverheid is het persoonlijke portaal van de overheid voor burgers. Op MijnOverheid hebben burgers overzichtelijk, veilig en gemakkelijk toegang tot de overheid. Zij kunnen persoonlijke gegevens inzien, post van de overheid ontvangen in de digitale Berichtenbox en de status bekijken van lopende zaken bij de overheid. Al meer dan 7.5 miljoen Nederlanders maken gebruik van MijnOverheid.

Voor wie is MijnOverheid?

Voor alle burgers die digitaal overheidszaken willen regelen én organisaties met een publieke taak die informatie willen delen met burgers.

Kijk voor de actuele lijst van aangesloten organisaties op MijnOverheid.nl/berichtenbox en MijnOverheid/lopende zaken.

MijnOverheid in cijfers

Oktober 2019

Totaal aantal geregistreerde gebruikers 7.906.693
Afgeleverde berichten 4.008.899
Beschikbaarheid MijnOverheid 100%
Beschikbaarheid Berichtenbox 100%
Geslaagde inlogsessies 3.533.098
Totaal aantal downloads Berichtenbox app 2.451.648

Aansluitingen op Berichtenbox

Op de website van MijnOverheid vindt u een lijst van alle overheidsorganisaties die zijn aangesloten op de Berichtenbox. In de Landkaart MijnOverheid ziet u een overzicht van alle aangesloten gemeenten (inclusief de gemeenten die onder een (belasting)samenwerkingsverband vallen). 

Soort organisaties Aansluitingen
Gemeenten 242
Samenwerkingsverbanden 26
Landelijke organisaties 12
Waterschappen 4
Pensioenfondsen 49
Provincies 1

Recente aansluitingen Berichtenbox

In oktober 2019 zijn aangesloten:

  • Gemeente Moerdijk

Aansluitingen Lopende Zaken

Op de website van MijnOverheid vindt u een overzicht van alle overheidsorganisaties die zijn aangesloten op Lopende zaken.

Organisaties Aansluitingen
Gemeenten 23
Landelijke organisaties

Recente aansluitingen Lopende Zaken

In oktober 2019 zijn er geen organisaties aangesloten op Lopende Zaken.

Voordelen

  • Post digitaal versturen naar de Berichtenbox bespaart papier- en portokosten.
  • Met de Berichtenbox app ontvangen burgers digitale post direct op hun mobiel of tablet.
  • Burgers hebben direct inzicht in de persoonlijke gegevens die zijn vastgelegd bij aangesloten overheidsorganisaties.
  • Burgers kunnen zelf gegevens controleren en direct contact opnemen met de verantwoordelijke overheidsorganisatie.
  • Het gebruik van het eigen digitale contactkanaal wordt gestimuleerd.