Main content

Wat doet Logius?

Logius zorgt voor de beschikbaarheid, juiste werking, continuïteit en beveiliging van MijnOverheid. Dit is vastgelegd in de Aansluitvoorwaarden en Service Niveau Overeenkomst (SNO). Logius beheert de architectuur van de producten en diensten en ontwikkelt deze verder.

Ondersteuning, onderhoud en storingen

Als uw organisatie aangesloten is op MijnOverheid, dan kunt u de volgende ondersteuning van Logius verwachten:

  • Wij helpen u bij vragen en wijzigingsverzoeken.
  • Logius stelt u zo snel mogelijk op de hoogte van storingen en onderhoud:
    • Via de website
    • Via de Logius App
    • Via e-mail

U kunt zich direct aanmelden.

Leveranciersportaal

Het leveranciersportaal is het beheerportaal voor personen binnen uw organisatie die zich bezighouden met het beheer van de berichtenstromen naar de Berichtenbox. Binnen het leveranciersportaal kunt u gebruikmaken van de volgende functionaliteiten:

  • inzage gebruikersstatistieken
  • organisatieprofiel aanpassen dat zichtbaar is voor gebruikers
  • berichttypen aanmaken, activeren en beheren
  • berichttypen koppelen aan diensten in het kader van DigiD Machtigen
  • rapportages van de berichtverwerking inzien

Meer informatie over de werking van het leveranciersportaal vindt u terug in de handleiding leveranciersportaal, onderdeel van het Aansluitpakket Berichtenbox.

Wat doet u zelf?

U zorgt zelf voor het beheer van uw aansluiting op MijnOverheid. De goede werking, de beschikbaarheid en de beveiliging van uw eigen aansluiting, is uw verantwoordelijkheid. Verder levert u periodiek productieramingen aan Logius over de berichtenvolumes voor de Berichtenbox.

ICT-Leveranciers

Verschillende ICT-leveranciers leveren ondersteuning voor het aansluiten op MijnOverheid.