Hoofdinhoud
Deze handreiking is geschreven om leveranciers van de Rijksoverheid een richtlijn te geven over de set tijdkaartgegevens die door de Rijksoverheid opgenomen worden in een elektronische tijdkaart. Door deze richtlijn te volgen kunnen elektronische tijdkaarten van de Rijksoverheid eenduidig (geautomatiseerd) worden verwerkt.
Voor wie is deze handreiking?
De handreiking basistijdkaart Rijk is voor leveranciers van de Rijksoverheid die tijdkaarten ontvangen.
Wat is de handreiking basistijdkaart Rijk?
De handreiking basistijdkaart Rijk beschrijft welke gegevens door de Rijksoverheid minimaal worden opgenomen in een tijdkaart. Voor circa 90% van de tijdkaarten van de Rijksoverheid zijn de gegevens die beschreven zijn in de handreiking basistijdkaart Rijk van toepassing; in overige voorkomende gevallen kan het voorkomen dat er tussen departement of dienst aparte nadere afspraken worden gemaakt met de leverancier.
Technische implementatie basistijdkaart Rijk
Naast deze handreiking zijn er aanvullende documenten die helpen bij de technische implementatie. Deze technische documentatie is bedoeld voor softwareleveranciers en serviceproviders. In het zip-bestand ‘Technische implementatie Basistijdkaart’ vindt u de berichtspecificaties en voorbeeldbestanden van de door de Rijksoverheid ondersteunde standaard (SETU 1.4). U vindt dit als zip-bestand bij de documentatie.
Opmaken basistijdkaart Rijk
In de onderstaande tabel vindt u alle ordergegevens die op een basistijdkaart van het Rijk vermeld worden. De basistijdkaart Rijk is gebaseerd op de SETU 1.4. Het omvat alle verplichte velden en de Rijksbreed gebruikte optionele velden.
Laat u goed informeren door uw klant (de overheidsorganisatie) over het verder gebruik van het inkoopordernummer en indien van toepassing het projectnummer. Bijlagen kunnen worden toegevoegd als binair Base64 gecodeerd object. De totale bestandsgrootte van het tijdkaartbericht (inclusief eventuele bijlagen) is niet groter dan 20 MB.
Nr. | Hoofdniveau & Persoonsinformatie | Verplicht | Voorbeeld vulling | Opmerking |
---|---|---|---|---|
1.1 | Tijdkaartnummer | Verplicht | 23456 | Uniek nummer van de tijdkaart |
1.2 | Organisatie | Optioneel | StaffingCustomer | Naam van de leverende partij |
1.3 | Volledige naam | Verplicht | Pieter van der Berg | |
1.4 | Voorna(a)m(en) | Optioneel | Pieter | |
1.5 | Achternaam | Optioneel | Berg | |
1.6 | Tussenvoegsel | Optioneel | Van der |
Nr. | Geschreven tijd | Verplicht | Voorbeeld vulling | Opmerking |
---|---|---|---|---|
2.1 | Begindatum tijdkaart | Verplicht | 01-10-2024 | Begindatum van de periode waarop de tijdkaart betrekking heeft |
2.2 | Einddatum tijdkaart | Verplicht | 08-10-2024 | Einddatum van de periode waarop de tijdkaart betrekking heeft |
2.3 | Uursoort | Verplicht | Regular | Zie toegestane lijst met uursoorten. Aan te geven per tijdseenheid (bijv. dag) |
2.4 | Begindatum & tijd | Verplicht | 02-10-2024 | Begindatum en optioneel tijd voor gemaakte uren |
2.5 | Einddatum & tijd | Optioneel | 02-10-2024 | Einddatum en optioneel tijd voor gemaakt uren. Einddatum of aantal uren is verplicht |
2.6 | Aantal uren | Optioneel | 8 | Aantal gewerkt uren behorend bij begindatum & tijd. Einddatum of aantal uren is verplicht |
2.7 | Inkooporder | Optioneel | 60021845 | |
2.8 | Inkooporderregel | Optioneel | 2 | |
2.9 | Status | Optioneel | Corrected | Te gebruiken indien een correctietijdkaart |
Nr. | Goedkeuring | Optioneel | Voorbeeld vulling | Opmerking |
---|---|---|---|---|
3.1 | Voorna(a)m(en) | Verplicht | John | Verplicht indien goedkeuringsinformatie wordt opgenomen |
3.2 | Achternaam | Verplicht | Bredewold | Verplicht indien goedkeuringsinformatie wordt opgenomen |
3.3 | Tussenvoegsel | Optioneel | van | |
3.4 | Goedkeuringsdatum | Verplicht | 01-11-2024 | Verplicht indien goedkeuringsinformatie wordt opgenomen |
3.5 | Toelichting | Optioneel | Akkoord |
Nr. | Additionele informatie | Verplicht | Voorbeeld vulling | Opmerking |
---|---|---|---|---|
4.1 | Leverancier identificatie | Optioneel | 12345678 | Standaard KvK nummer, optioneel BTW nummer of vestigingsnummer |
4.2 | Klant identificatie | Optioneel | 9999000400000072222 | OIN nummer klant (Rijksoverheidsonderdeel) |