Hoofdinhoud

Deze handreiking is geschreven om leveranciers van de Rijksoverheid een richtlijn te geven over de set tijdkaartgegevens die door de Rijksoverheid opgenomen worden in een elektronische tijdkaart. Door deze richtlijn te volgen kunnen elektronische tijdkaarten van de Rijksoverheid eenduidig (geautomatiseerd) worden verwerkt.

Voor wie is deze handreiking?

De handreiking basistijdkaart Rijk is voor leveranciers van de Rijksoverheid die tijdkaarten ontvangen.

Wat is de handreiking basistijdkaart Rijk?

De handreiking basistijdkaart Rijk beschrijft welke gegevens door de Rijksoverheid minimaal worden opgenomen in een tijdkaart. Voor circa 90% van de tijdkaarten van de Rijksoverheid zijn de gegevens die beschreven zijn in de handreiking basistijdkaart Rijk van toepassing; in overige voorkomende gevallen kan het voorkomen dat er tussen departement of dienst aparte nadere afspraken worden gemaakt met de leverancier.

Technische implementatie basistijdkaart Rijk 

Naast deze handreiking zijn er aanvullende documenten die helpen bij de technische implementatie. Deze technische documentatie is bedoeld voor softwareleveranciers en serviceproviders. In het zip-bestand ‘Technische implementatie Basistijdkaart’ vindt u de berichtspecificaties en voorbeeldbestanden van de door de Rijksoverheid ondersteunde standaard (SETU 1.4). U vindt dit als zip-bestand bij de documentatie.

Opmaken basistijdkaart Rijk

In de onderstaande tabel vindt u alle ordergegevens die op een basistijdkaart van het Rijk vermeld worden. De basistijdkaart Rijk is gebaseerd op de SETU 1.4. Het omvat alle verplichte velden en de Rijksbreed gebruikte optionele velden.

Laat u goed informeren door uw klant (de overheidsorganisatie) over het verder gebruik van het inkoopordernummer en indien van toepassing het projectnummer. Bijlagen kunnen worden toegevoegd als binair Base64 gecodeerd object. De totale bestandsgrootte van het tijdkaartbericht (inclusief eventuele bijlagen) is niet groter dan 20 MB.

 

Nr. Hoofdniveau & Persoonsinformatie Verplicht Voorbeeld vulling Opmerking
1.1 Tijdkaartnummer Verplicht 23456 Uniek nummer van de tijdkaart
1.2 Organisatie Optioneel StaffingCustomer Naam van de leverende partij
1.3 Volledige naam Verplicht Pieter van der Berg  
1.4 Voorna(a)m(en) Optioneel Pieter  
1.5 Achternaam Optioneel Berg  
1.6 Tussenvoegsel Optioneel Van der  
Nr. Geschreven tijd Verplicht Voorbeeld vulling Opmerking
2.1 Begindatum tijdkaart Verplicht 01-10-2024 Begindatum van de periode waarop de tijdkaart betrekking heeft
2.2 Einddatum tijdkaart Verplicht 08-10-2024 Einddatum van de periode waarop de tijdkaart betrekking heeft
2.3 Uursoort Verplicht Regular Zie toegestane lijst met uursoorten. Aan te geven per tijdseenheid (bijv. dag)
2.4 Begindatum & tijd Verplicht 02-10-2024 Begindatum en optioneel tijd voor gemaakte uren
2.5 Einddatum & tijd Optioneel 02-10-2024 Einddatum en optioneel tijd voor gemaakt uren. Einddatum of aantal uren is verplicht
2.6 Aantal uren Optioneel 8 Aantal gewerkt uren behorend bij begindatum & tijd. Einddatum of aantal uren is verplicht
2.7 Inkooporder Optioneel 60021845  
2.8 Inkooporderregel Optioneel 2  
2.9 Status Optioneel Corrected Te gebruiken indien een correctietijdkaart
Nr. Goedkeuring Optioneel Voorbeeld vulling Opmerking
3.1 Voorna(a)m(en) Verplicht John Verplicht indien goedkeuringsinformatie wordt opgenomen
3.2 Achternaam Verplicht Bredewold Verplicht indien goedkeuringsinformatie wordt opgenomen
3.3 Tussenvoegsel Optioneel van  
3.4 Goedkeuringsdatum Verplicht 01-11-2024 Verplicht indien goedkeuringsinformatie wordt opgenomen
3.5 Toelichting Optioneel Akkoord  
Nr. Additionele informatie Verplicht Voorbeeld vulling Opmerking
4.1 Leverancier identificatie Optioneel 12345678 Standaard KvK nummer, optioneel BTW nummer of vestigingsnummer
4.2 Klant identificatie Optioneel 9999000400000072222 OIN nummer klant (Rijksoverheidsonderdeel)